Pang! Pang! 😎 Eldsjälar sökes
Om du brinner för glass utan artificiella smakförstärkare, färgämnen, konserveringsmedel och som inte är fylld med onödig luft så har du kommit helt rätt. Los Pistoleros är en helt ny typ av bärbar glass. Handtillverkad av finaste råvaror.
12 återförsäljare om att sälja Los Pistoleros
Ariel, Tina och "DK" – tre sköna lirare som omedelebart insåg att Los Pistoleros inte liknar något annat som finns på marknaden idag. Surfcaféet vid Mellbystrand
"Los Pistoleros 'säljer sig själv' – jämför med kulglass som tar mycket tid i anspråk både för kunden att välja och för oss, det blir lång kö och väntan …" |
Claes Ottosson – ägare av Ica Kvantum Hovås – berättar varför han tycker att Los Pistoleros kvalificerar sig i deras premiumutbud. Ica Kvantum – Hovås, Göteborg
"Glassen har gått hem hos våra kunder, de får mycket glass för pengarna och vi kan se att vi har omköp. Frysen och monitorn ger ett proffsigt intryck." |
Från Michelinbelönad finkrog till golfkrog ”värd en utflykt”. Krögaren Ingemar Lyxell berättar om varför han öppnade dörren för Los Pistoleros. Lyxells Golfkrog, Vallda G&CC, Kungsbacka
”Tyngden tilltalade oss, det här är inte bara luft, utan det är riktiga grejer ... Smakerna är fantastiska och jag är mycket nöjd!” |
Sweet spot. Placeringen av boxen är av yttersta vikt menar Martin Karlssons kollega Lovisa Bengtsson. Ica Maxi Högsbo, Göteborg "Glassen med sin unika position passar vårt klientel – försäljningen har överträffat våra förväntningar" – Det som gjorde att vi tog in Los Pistoleros var förstås produkten, men också att det var ett ganska roligt och genomtänkt upplägg. – Videon som rullar på monitorn förklarar snabbt och pedagogiskt vad som rättfärdigar det lite högre priset och guidar samtidigt kunden i köpprocessen från tanke till handling. – Glassen med sin unika position (jämfört med andra styckglassmärken) passar också vårt klientel som förväntar sig att vi har det senaste, inte minst i premiumsegmentet. – När vi tittar tillbaka på sommaren så kan vi konstatera att försäljningen överträffat våra förväntningar. Så, trots att det nu är höst har vi tagit in en box till förbutiken också(!).
/ Martin Karlsson, Försäljningschef Övrig Butik Med en Michelinstjärna i bagaget vet Mats Sjölander vad han talar om. Här tillsammans med sin vapendragare Annette på havsnära Blomstermåla. Blomstermåla Restaurang, Särö, Kungsbacka "Det blev ju slagsmål om den här glassen – det var rena upploppet! Då förstod vi att det här var något utöver det vanliga"
– Jag fick med mig några prover hem, där ungarna fick vara provpanel ... det blev ju slagsmål om den här glassen – det var rena upploppet! Där och då förstod vi att det här var något utöver det vanliga. – På det hela taget har responsen varit positiv. Men, vår kundkategori är inte så priskänslig … sen så finns det alltid några som beklgagat sig över priset, men är det den tian den kostar mer som det hänger på, så kanske man inte ska köpa glass överhuvudtaget, då får man köpa knäckebröd … Det är också smidigt att kunderna själva kan stå och botanisera vid frysboxen. – En orsak till att vi tog in detta var att jag inte sett det någon annanstans. Och att glassen är så jäkla bra som den är, den är verkligen slående … måste jag säga, Det finns inte så mycket stycksaker av kvalité, det finns ju lösglass men det här var en bra idé, jag ångrar det inte!
/ Mats Sjölander / Ägare Ica Focus (Kvantum), Göteborg "Täcker igen luckan mellan bägare och traditionell styckglass ... förtjänat sina fyra plattor vid kassalinjen" – Med tanke på hur många budskap vi utsätts för under en dag innebär det förstås en enorm utmaning om man vill etablera ett nytt varumärke idag. Att dessutom få oss handlare att hitta yta och eventuellt välja bort något annat är inte heller det enklaste. Men, när det gäller Los Pistoleros fanns det egentligen aldrig något tvivel om att ta in dem. Glassen är enastående, marginalen är bra och sommaren har onekligen bevisat att konceptet med frysen och den självsäljande monitorn har hävdat sig väl och förtjänat sina fyra plattor vid kassalinjen. – Los Pistoleros har också en unik position – pinnglassarna täcker igen luckan mellan bägare och traditionell styckglass – vilket vi också kunnat notera då kannibaliseringen varit minimal. – Varumärket i sig är också lite roligt, vilket färgar av sig på oss som handlare. Jag kan verkligen rekommendera mina kolleger i branschen att ta in Los Pistoleros!
/ Mats Redberg, Butikschef |
Strandbaren, Âsa, Kungsbacka "Sjukt goda och unika i sitt slag … perfekt komplement till den vanliga industriglassen" – Först tänkte jag "Okej, ännu ett glassmärke …?!”. Men, efter att ha provat dem insåg vi direkt att de är sjukt goda och unika i sitt slag. Något som dagligen bekräftas av våra kunder som inte bara blir lyriska, utan också kommer tillbaka för att prova fler sorter. Att det även finns veganska paletas är förstås ett plus med tanke på hur efterfrågan ständigt ökar där. – Gatuprataren gör att kunderna får upp ögonen för produkten och fungerar väldigt effektivt som ”inkastare”, i kombination med frysen och monitorn som säljer in glassarna utan att ta vår tid i anspråk. – Vi är väldigt nöjda – både med marginalen och att glassen har sålt så bra, trots att utpriset ligger lite högre. – Los Pistoleros är en rolig uppstickare i en ganska konservativ bransch – ett perfekt komplement till den vanliga industriglassen!
/ Thomas Radtke / Ägare Hemköp Onsala, Kungsbacka "Överlevt sommarens prövning – kunderna kommer tillbaka, köper igen och testar nya sorter"
– Produkten var givetvis det viktigaste för oss när övervägde att ta in Los Pistoleros. Samtidigt var upplägget med den kompakta frysen en förutsättning för att få plats vid kassalinjen – där den skulle slåss mot redan etablerade varumärken. Men, även här fanns en genomtänkt lösning (för inget fångar väl vår uppmärksamhet såsom rörlig media?). Under köbildning har vi kunnat se hur kunderna underhållits av de bilder och säljdrivande budskap som rullat där. – Idag, med facit i hand kan vi också se att glassen överlevt sommarens prövning – kunderna kommer tillbaka, köper igen och testar nya sorter – vilket förstås är en grundförutsättning för oss som handlare. Likaså att vi har haft en bra marginal och ett bekymmersfritt upplägg med påfyllning etc. – Det något högre priset kan vid första anblick framstå som en ”stopper”. Men, när kunden väl har hållit i glassen och provat den så uppstår istället känslan att du verkligen får värde för pengarna. – Jag kan varmt rekommendera att ta in Los Pistoleros om du vill komplettera ditt utbud med en fantastisk produkt och ett roligt varumärke.
/ Jessika Österström / Ägare Fabian Johansson driver tillsammans med sin bror Hugo Resaurang Tvinky i Göteborg och Kafé Kajan på Marstrand. Restaurang Tvinky & Kafé Kajan "Att vi skulle sälja tusentals paletas på vår korta säsong hade nog ingen av oss kunnat förutspå." – Los Pistoleros kan egentligen inte jämföras med något annat. Man reagerar direkt bara man håller den tunga, solida glassen … den signalerar verkligen premium och lever samtidigt upp till det. – Okej, Marstrand är en sommarstad och att äta glass hör till, men att vi skulle sälja tusentals paletas på vår korta säsong – trots att den är lite dyrare – hade nog ingen av oss kunnat förutspå. – Kunderna har bevisligen varit nöjda, vi har fått gott om positiva omdömen, många har också kommit tillbaka för att köpa igen, detta trots att Marstrand inte är ett ställe man nödvändigtvis stannar på mer än något dygn eller ett par dagar. – Den stora glasskylten slussar förbipasserande in till kaféet där bilderna på monitorn säljer in glassarna utan att uppta personalens tid. Minimal hantering och en bra marginal har förstås bäddat för en lönsam sommar.
/ Fabian Johansson / Delägare |
Rosenkaféet vid Trädgårdsföreningen, Göteborg "Kunderna förstår att det är en speciell glass och att man får mycket för pengarna … kräver ingen hantering, jämfört med kulglass" – Los Pistoleros blev snabbt jättepopulär hos oss på Rosenkaféet. Ganska logiskt, eftersom det är något helt annat än vad folk är vana vid. Även om den kostar lite mer så förstår kunderna att det är en speciell glass och att man får mycket för pengarna. – Dessutom så kräver den ingen hantering vilket sparar oss mycket tid när kaféet är fullt av folk, jämfört med kulglass, som vi också säljer. – Många frågar också efter veganska alternativ vilket vi nu kan erbjuda tack vare att de fruktglassar som Los Pistoleros har, är gjorda på veganska recept. – Skärmen med rörlig grafik som sitter på frysen funkar också bra som "säljare", den lyfter fram det unika med glassarna och bjuder in till köp när kunderna ändå står och köar … – Till nästa år ska vi ha en en större frys så att vi kan erbjuda många fler sorter!
Aho Akyol / Ägare Köttex Deli & Mat samt Kinnekullegården Restaurang "Kan absolut rekommendera att sälja Los Pistoleros – en självsäljande glass som också adderar lite attityd" – Vi provade dem första gången på ett café på Marstrand och nappade direkt. Det som först slog mig var ju själva utförande av gatuskylten, som jag tyckte var väldigt läcker … sen när man provade glassen var det över förväntan, otroligt gott och samtidigt kul och annorlunda! Smakade verkligen äkta vara – jag tror vi köpte fyra olika sorter under den helgen. – Vi arbetar själva med livsmedel och är väldigt noggranna med kvalitet och service, så Los Pistoleros passar verkligen bra in här. Kunderna har tagit emot glassen väldigt bra, uppskattad av allt från barn till den äldre generationen. – Vi upplever inte heller att någon egentligen reagerat på priset. Vi säljer själva egenproducerade deliprodukter och färdigmat i toppskiktet och då förväntar man sig nog inte att vi är billiga, däremot att man får mycket för pengarna, vilket är fallet här också. – Jag kan absolut rekommendera att sälja Los Pistoleros. En självsäljande glass som också adderar lite attityd jämfört med det vi är vana vid när det gäller traditionell styckglass!
/ Marcus Eriksson / Delägare Delsjö Golfkrog, Delsjö GK, Göteborg "De som tidigare spelat om en öl, en läsk eller nåt annat spelar nu om en Los Pistoleros istället." – Jag blev nyfiken och att det var ett koncept som inte konkurrerade med den andra glassförsäljningen. Rena smaker, bra råvaror och en glass i ett lite dyrare segment, då förstod vi att det skulle kunna fungera som ett komplement till den andra glassen. – Vi var lite frågande om det skulle funka med det lite högre priset, men det är ingen som över huvudtaget reflekterat över det. Jag tycker också det är trevligt med videon, där det står att det är bra råvaror etc. … Jag trodde som sagt att priset skulle vara negativt men det har nästan vänt till det positiva. De som tidigare spelat om t ex en öl, en läsk eller nåt annat spelar nu om en Los Pistoleros istället. – Responsen har varit bra. Vi har många stammisar, t ex har vi en farbror som köper mintglassen säkert 3-4 gånger i veckan … – Fördelerna framför allt är att det är en ny glass som inte konkurrerar med det andra sortimentet, att den känns premium och när man säljer en av dessa blir det mer pengar in jämfört med andra märken. Sist men inte minst är det kul att sticka ut!
/ Christian Karlsson / Delägare |
"Livsmedel i fokus" – artikel om oss bakom konceptet
Los Pistoleros är en ny utmanare i butikernas växande utbud av glass. Det handlar om lyxig, handtillverkade glasspinnar som inte innehåller några artificiella färgämnen eller smakförstärkare utan baseras på frukt, bär, grädde, socker, ägg och mjölk. Sortimentet är brett med 18 olika sorter, och innehåller både rena fruktglassar (som alltså är veganska) och gräddig glass med olika spännande smaksättningar. |